Hogyan növeld a webáruházad profitját és csökkentsd a költségeidet emailmarketinggel?
Boros Lajos
2021.11.22.
Boros Lajos
2021.11.22.
Olvasási idő: 20 perc
Az emailmarketinget rengeteg alkalommal temették, ennek ellenére számos webshop bevételének hozza akár 30%-át! A jó hír, hogy még mindig van lehetőséged olyan automatizált rendszert építeni, ami segíteni fog növelni a bevételedet!
„Az emberek már nem olvasnak emaileket.”
„Az én piacomon nem működik az emailmarketing.”
„Nem tudok jól emailt írni.”
Ilyen és ehhez hasonló tévhitekkel és kifogásokkal találkozom szinte naponta, amikor szóba kerül, hogy emailekkel lehetne növelni a webshop bevételét. Mire a végére érsz a cikknek, érteni fogod, hogy (1) eddig miért nem működött neked, mit csináltál rosszul, és (2) azt is látni fogod, hogy ezután mit kell csinálnod, hogy növeld a bevételed akár 10-30%-kal.
Miért nem hoznak bevételt az emailjeid és hogyan tudsz ezen javítani?
Ma már elképesztően fejlettek a marketingautomatizáló szoftverek, mégis
a legtöbb vállalkozó úgy használja ezeket az eszközöket, mintha egy Jaguárt úgy vezetne, mint egy Zsigulit.
Megelégszenek azzal, hogy írnak néhány hetente egy emailt, ahelyett, hogy felépítenék a megfelelő automatizmusokat, amik folyamatosan termelhetnék a bevételt. Ez így túl futurisztikusnak tűnik?
Akkor csak olvass tovább!
Hogyan fogja növelni a bevételeidet az emailmarketing?
2020 év elején készültem egy webinarra az emailmarketingről. A felkészülés során végeztem egy mini piackutatást. Feliratkoztam körülbelül 15 cég hírlevelére. Csak olyan cégekhez, akiknek a hirdetése elém jött. Meg akartam nézni, hogyan hírleveleznek, mennyi levelet küldenek. Még én is meglepődtem az eredményen.
Egyetlen céget találtam, aki 24 nap alatt küldött 21 emailt. Még egy céget, aki 3 levelet küldött, a többiek egyet sem. És ezek a cégek pénzt költöttek arra, hogy felkerüljek a listájukra.
Tudod, hogy ez mit jelent számodra? Óriási piaci előnyt!
Gondolj bele! Ha a te területeden is hasonló a helyzet és a cégek nagy része nem fordít megfelelő figyelmet az emailekre, akkor komoly előnybe kerülhetsz!
Amíg mások versenyeznek az egyre dráguló Facebook hirdetésekkel, próbálják életben tartani a cégüket az egyre kisebb profitrátával, te tudod növelni a bevételeidet rendkívül alacsony költségek mellett.
Érdekességképp megnéztem, hogy mennyi hírlevelet küld az ebay. Ma, amikor a posztot írom, 2021. november 13. van. Ebben a hónapban minden nap küldtek egy emailt. Ha egy ekkora cég azt gondolja, hogy érdemes energiát és pénzt fordítani az emailekre, akkor valószínűleg neked is.
Szereted te is adatok alapján hozni a döntéseidet? Nézzünk néhány statisztikát!
- Idén 4 milliárd email fiók létezik a világon. Ez a szám évről évre növekszik. 4,6 milliárdra becsülik 2025-re. (Statista 2021)
- A globális emailmarketing-piac értéke 7,5 milliárd dollár volt 2020-ban. 2027-re 17,9 milliárdra becsülik. Több, mint duplázás a következő 6 évben.
-
42x megtérülés. Az emailek hozzák mai napig az egyik legmagasabb megtérülést. Átlagosan 1,000Ft költség 42,000Ft bevételt eredményez. (DMA 2019)
Hogyan lehetséges ez? (1) Az emailmarketing szoftverek költsége még mindig nagyon alacsony, főleg a hirdetésekhez képest. (2) Ehhez párosul egy továbbra is viszonylag magas elérés. Szinte minden területen 20% fölött van az emailek megnyitási aránya. A legtöbb social media felület rendkívül alacsony eléréséhez képest ez nagyon magas szám.
Felmerülhet benned a kérdés, hogy miért nem elég csak az emaileket használni, ha ilyen jó a megtérülés. Önmagában csak az emailek nem tudnának fenntartani egy üzletet, mert csak emailekkel nem tudsz hatékonyan elérni új érdeklődőket. Azonban ahhoz az egyik legjobb eszköz, hogy az új érdeklődőkből vásárlásokat generálj, az egyszer vásárlókból pedig újra vásárlókat csinálj.
- 69%-kal több bevételt hoz 3 email küldése a kosárelhagyóknak, 1 email helyett. (Omnisend 2018) Körülbelül 70% a koráselhagyók aránya még egy jól felépített webshop esetében is. Az egyik legtöbb bevételt itt bukják el a webáruház tulajdonosok. Remélem érzed, hogy mekkora erő van abban, ha jól átgondolt folyamatot építesz és mennyi bevételt tudsz magadnál tartani, ha erre odafigyelsz!
- A kiküldött emailek közel 22%-át megnyitják az első órában! (GetResponse – 2020) Ha ezt összeveted a social media felületek egyre gyatrább elérésével és egyre növekvő hirdetéseivel, megkérdőjelezhetetlenné válik az emailmarketing szükségessége!
- A vásárlók 49%-a mondta, hogy szeretne heti promóciós emailt kapni a kedvenc márkáitól. (Statista 2017) Több szempontból is izgalmas ez az adat. (1) Amikor legközelebb azon aggódsz, hogy túl sok levelet küldesz, jusson eszedbe ez az adat. (2) Az emberek imádnak vásárolni. Legyél a szemük előtt! Legyél te, akinek leadják a legközelebbi rendelésüket!
Hogyan fogja csökkenteni a költségeidet az emailmarketing?
A bevételek növelése mellett van még egy óriási előnye a listaépítésnek és rendszeres hírlevél küldésnek. Mégpedig a költségek csökkentése.
- Olcsóbbá válik a vevőszerzés. Ha valaki egyszer már vásárolt tőled, akkor onnantól tudsz neki leveleket küldeni. Így sokkal kevesebb pénzt kell költened hirdetésekre, amivel megpróbálod újravásárlásra ösztönözni őket.
- Növeli a hirdetéseid hatékonyságát. Azzal, hogy több helyen látnak, többször találkoznak a neveddel és termékeiddel, nagyobb valószínűséggel vásárolnak tőled. Biztosan találkoztál már azzal az elvvel, hogy körülbelül 7 érintésre van szükség, mielőtt vásárolnak tőled. Könnyedén előfordulhat, hogy látja a hirdetésedet utazás közben a telefonján. Este, amikor leül otthon, már rég elfelejtette a hirdetést. Viszont átnézi az emailjeit, ahol megtalál téged és már megy is vásárolni. Persze ugyanez működik fordítva is. Az emailed elindítja a gondolatot, a hirdetéseddel pedig learatod a babérokat. A lényeg, hogy együtt használva az eszözöket eredményesebben és alacsonyabb költség mellett tudsz bevételt termelni.
- A hírlevéllisták használatával pontosabb célzást tudsz beállítani a hirdetéseknél. Hirdethetsz a listán lévő embereknek. Ezen felül pedig egy minőségi hasonmás hozhatsz létre a vásárlóidból.
Automatizáld a bevételszerzést!
Mivel te ezt a blogot olvasod és ilyen sokáig jutottál benne, feltételezem, hogy szeretnél pénzt csinálni az emailautomatizmusokkal.
Ehhez először le kell tisztáznunk az emailek két típusát, ugyanis ezzel kapcsolatban van némi zavar a vállalkozói köztudatban. A két típus a hírlevelek és az automatizmusok. Mi a különbség?
- Hírlevelek alatt értem azokat az emaileket, amiket egyszeri alkalommal, valamilyen aktualitás miatt küldesz ki. Ez lehet egy heti hírlevél, promóció, kampány vagy éppen kampány előkészítése. Tehát olyan email, amit adott időpontban küldesz ki.
- Az automatizmusok ezzel szemben folyamatosan dolgoznak a háttérben, anélkül, hogy te küldenéd ki manuálisan. Általában több levélből álló sorozatokról beszélünk, amit többnyire a vásárlód valamilyen viselkedése indít el.
Mindezt úgy, hogy egyszer elkészíted és jó darabig hozzá sem kell nyúlnod.
Természetesen attól még használhatod a szimpla hírleveleket. Sőt kimondottan javaslom, hogy használd! Azonban az igazi növekedési potenciál az automatizmusokban rejlik.
Milyen automatizmusokra lesz szükséged?
Az első vásárlás utáni automatizmus.
A legtöbb webshop hihetetlenül elhanyagolja az első vásárlás utáni folyamatot, annak ellenére, hogy mind tudjuk, az első benyomás az egyik legfontosabb (és mint a természetéből adódik, nem megismételhető).
Ha komolyan veszed a marketinget, azt javaslom, hogy te ne ess ebbe a hibába és fektess nagy hangsúlyt ennek a kidolgozására!
Miről írj ebben a sorozatban?
- A vásárlás visszaigazoló emailnek van a legmagasabb megnyitási aránya. Használd fel ezt az információt. Tegyél bele olyan tartalmat, ami segít jobban elmélyíteni a kapcsolatot a vevőddel! Tereld át valamelyik social media felületedre! Mutass meg neki egy hasznos blogcikket! Mutasd meg neki az értékrendeteket! Éreztesd vele, hogy jó helyre került és egy olyan közösség része lett a vásárlással, amit nagyon fog szeretni. Van egy kedvenc cégünk, aki ezt hihetetlenül jól csinálja! Nézd meg őket! Nem, ez nem reklám, szimplán szeretjük a stílusukat! Iratkozz fel a hírlevelükre és nézd meg, hogy hogyan formálják át a vevőket rajongókká: https://www.soapandglory.com/
- Küldj ki edukációs tartalmat! Segíts a vevődnek jól használni a termékedet! Adj neki tippeket. Tartsd szem előtt, hogy nem kell minden levélbe értékesítésnek is lennie! Van olyan levél, aminek a célja az adás és a kapcsolatépítés.
- Biztosítsd őket, hogy úton van a csomagjuk! Ha egyszer elindult a csomag, küldj egy emailt róla! Ezt a legtöbb webshop rendszerben könnyedén meg tudod csinálni, ha összekötöd az emailküldő szoftverrel.
- Mutasd meg, hogy törődsz a vásárlóddal és kérdezd meg, hogy minden rendben volt-e a csomaggal! Érdeklődj, hogy tudsz-e bármiben segíteni és éreztesd, hogy nem csak addig számított, amíg vásárolt nálad.
- Készítsd elő a következő értékesítést! Ezt a legegyszerűbben edukációs tartalmakkal tudod megtenni, amikkel átadod azt a gondolatot, ami szükséges a következő vásárláshoz.
- Ajánlj fel a vásárlódnak egy kapcsolódó terméket! Gondold át, hogyan épül fel a termékportfóliód és építsd ki a folyamatot a legnépszerűbb termékeidre! Kézműves szappanokat árulsz? Akkor biztosan szükség lesz testápolóra is idővel. Kutyatápot vásároltak legutóbb? Akkor valószínűleg a kutyasampon is aktuálissá válik hamarosan. Gondold végig a folyamataidat és rengeteg extra bevételre tehetsz szert!
- Emlékeztesd a vevődet az újravásárlásra! Ha olyan terméked van, amit időközönként újra be kell szerezni, akkor építsd ki ennek a folyamatát. Mivel ez egy rendkívül fontos automatizmus, ennek külön bekezdést szántam.
- Ebben a sorozatban használhatsz kedvezményt is. Teszteld le, hogy mi működik jobban! Próbálhatsz százalékos kedvezményt, csomagkedvezményt, összegszerű kedvezményt vagy ingyenes kiszállítást is felajánlani. Azonban ne a kedvezménnyel kezdj! Előbb próbáld meg normál áron eladni a termékedet! Ha pedig mégsem vásárol, akkor jöhet egy kedvezmény. Egy jó tanács: úgy ajánld fel ezeket a kedvezményeket, mintha mindenkinek kínálnád, nem csak neki. Különben egy élelmesebb vásárló, aki mindig a kedvezményeket keresi, kifigyelheti, hogy mindig kap valamilyen akciót, ha sokáig nem vásárol.
Az újravásároltatás
Rengeteg olyan terméket lehet venni webshopokban, amik fogyó cikkek és újra meg kell vásárolni bizonyos időközönként. Mégsem fektetnek erre megfelelő hangsúlyt a legtöbb webshop tulajdonosai. Az egyre drágább Facebook, google vagy éppen tiktok hirdetésekkel próbálnak újabb és újabb vásárlókat szerezni, ahelyett, hogy odafigyelnének a meglévő vevőikre.
Nézzük, hogyan érdemes felépíteni ezt a folyamatot!
Ennek a sorozatodnak két része lesz. Az előkészítés szakasz és az értékesítés.
- Készítsd elő az újravásárlást edukációs tartalmakkal! Teljesen rajtad áll, hogy hány levelet írsz. A lényeg, hogy olyan tartalom legyen a levelekben, ami valóban segít a vevőd problémájában, és ezen felül segít megérteni is, hogy mire van szükség a probléma megoldásához. A megoldás természetesen a te terméked lesz. Azonban az edukációs szakaszban többnyire még nem értékesítünk. Ahogy korábban is írtam, ez a te döntésed. Minden iparág és folyamat más. Ha akarod értékesíthetsz, és akár még ki is hagyhatod ezen a ponton.
Nézzünk egy példát:
Tegyük fel, hogy a vevőd magas vérnyomásra vásárolt tőled valamilyen természetes megoldást! Küldj neki néhány érdekes kutatási eredményt! Mutasd meg, hogy milyen kiváltó okai lehetnek a magas vérnyomásnak! Írj a különböző megoldások előnyeiről és hátrányairól! Tehát segíts neki és készítsd elő a következő vásárlást!
- Figyelmeztesd a vevődet, hogy lassan elfogy a készlete és itt az ideje újratankolni.
- Elmúlt a fordulónap és még nem vásárolt? Akkor segíts neki a döntésben. Legyél ügyes, kreatív! Mutasd meg, hogy mivel jár, ha nem vásárol újra! Tegyél az emailekbe ügyfél visszajelzéseket! Használj sztorikat, esettanulmányokat! És ebbe a sorozatba is megpróbálhatsz belecsempészni némi extra kedvezményt. Óvatosan persze.
Ha már egyszer megszereztél egy vásárlót, tegyél meg mindent, hogy meg is tartsd! A költség a töredéke egy új vásárló megszerzéséhez képest,
és ha egyszer kiépíted a folyamatot, onnantól folyamatosan dolgozni fog neked.
Azt javaslom, hogy használj legalább 3 emailt ebben a sorozatban, de akár lehet 7-10 email is, ha ügyesen meg fel tudod építeni!
Második vásárlás utáni automatizmus
Nagyon meg kell becsülni, aki visszajön hozzád második alkalommal. Itt a lehetőség, hogy rajongót csinálj belőle. Ennek a sorozatnak a fő célja, hogy éreztesd vele, mennyire nagyon jó helyre került és micsoda elit társaság tagja lett azáltal, hogy újra vásárolt tőled.
Gondolt át, hogy mi fogja őt felvillanyozni! Kutyás, cicás dolgokat vásárol? Dicsérd meg, hogy mennyire gondos gazdi! Vitaminokat vett? Micsoda tudatosság és felelősségteljes gondolkodás, hogy nemcsak egy alkalommal tesz magáért, hanem folyamatosan.
Természetesen csak olyat írj, ami őszinte és valóban úgy is gondolod! Ha ügyes vagy, rengeteg törzsvásárlód lehet, sőt apostolod, aki vinni fogja a jóhíred!
Ha eddig nem tetted, akkor a második vásárlás után kérj visszajelzést a vevődtől! Mivel ez egy komplexebb téma, erről még külön írok.
Előbb azonban…
Vevővisszahozó automatizmus
Időről időre lesznek olyanok, akik nem vásárolnak újra. Azonban ez nem jelenti, hogy ők teljesen el is vesztek számodra.
Bár nem ez az automatizmus fogja hozni a legtöbb bevételt, mindenképp érdemes ezt a folyamatot is kiépíteni.
Először is gondold végig, hol van az a pont, amikor már nem fog önmagától visszajönni újra vásárolni.
Például, ha általában 30 naponta vásárolnak tőled, mert havi vitamincsomagot árulsz, akkor beidőzítheted a sorozat indulását a vásárlástól számított 45. napra. Itt megjegyezném, hogy a beállításoknál figyelj, hogy csak azoknak induljon el, akik tényleg nem vásároltak.
Menetrendnek hasonlót javaslok, mint az újravásároltatás esetében. Használj kezdésnek edukációs tartalmakat! Valószínűleg néhány emailnél nem érdemes többet ezen a ponton. Majd kínáld fel nekik az újravásárlást, vagy, ha az logikusabbnak tűnik az esetedben, ajánlj egy kapcsolódó terméket!
Ez sem működött? Akkor érdemes egy kedvezményt bedobni az újravásárláshoz hasonlóan. Ne legyél szégyenlős, emlékeztesd akár többször is!
Ne aggódj, ha ez az automatizmus nem hoz túl sok bevételt! Ez így normális. Nem olyan könnyű visszahozni azokat, akik már eltávolodtak. Azonban butaság lenne nem megcsinálni. Éves szinten azért már szabad szemmel látható összeg lehet belőle.
Vevővisszajelzések futószalagon
Biztosan észrevetted, hogy egyes cégek tele vannak vevővisszajelzésekkel, míg másoknak alig akad. De miért is fontos vevővisszajelzéseket gyűjteni?
Mert nagy mértékben hozzájárul a bevételedhez. Hiszen a jó ügyfélvisszajelzések segítenek elnyerni a bizalmát a következő vásárlódnak. Így több vevőt tudsz szerezni, alacsonyabb költség mellett.
Ha eddig problémát okozott számodra is a vevővisszajelzések megszerzése, akkor itt az ideje tenni érte. Az egyik kedvenc automatizmusom, mert rendkívül kreatív megoldásokat lehet találni.
Verzió #1 – Maradj az egyszerűnél!
Szimplán kérj egy őszinte visszajelzést a vásárlás után! Te döntöd el, hogy az első vagy a második vásárlás után kéred-e. Arra figyelj, hogy minél közelebb legyen ez a kérésed a termék átvételéhez! Olyan időpontban érdemes, amikor még frissen él a vevődben az élmény.
Verzió #2 – Adj ajándékot cserébe!
Ha nem kapsz elég ügyfél visszajelzést az egyszerű módszerrel, akkor ajánlj fel egy ajándékot cserébe! Az emberek imádnak ajándékot kapni. Ezt adhatod mindenkinek, vagy ki is sorsolhatsz ajándékot a véleményt beküldők között! Találd ki, hogy mi lehet elég vonzó számukra! Legyél kreatív!
Verzió #3 – Szűrd ki az elégedett vásárlókat!
Ez az egyik személyes kedvencem! Helyezz el az emailedben egy szavazási lehetőséget! Kérdezd meg egy 1-10-ig terjedő skálán, hogy mennyire volt elégedett! A 8-10 között szavazóktól kérj publikus visszajelzést a termékről! Az 1-7-ig szavazóktól pedig kérdezd meg, hogy miben kellene javulnotok, hogy 10-est adjon legközelebb! Egyrészt szeretni fogják az emberek, mert látszik, hogy odafigyeltek. Másrészt elképesztően hasznos visszajelzéseket fogsz kapni, amikkel tudod fejleszteni a szolgáltatásotokat.
Természetesen az összes folyamatot automatizáld! Mint látod, a végső verzió kialakítása rád van bízva. Rengeteg lehetőséged van! Használd!
Kosárelhagyó automatizmus
Egy újabb aranybánya, amit a legtöbb webshop elhanyagol.
Tudtad, hogy átlagosan az érdeklődők 70%-a fordul vissza még azután is, hogy bepakolta a termékeket a kosárba?
Ez elképesztően magas szám!
És a legtöbb konkurensed nem gondoskodik arról, hogy őket megszerezze, annak ellenére, hogy komoly érdeklődést mutattak a termékük iránt.
Mit tudsz tenni az ő visszaszerzésükre? Nézzük!
Ez az automatizmus leginkább az újravásárlásos automatizmushoz hasonlít! Nyugodtan olvasd vissza azt a fejezetet!
Első lépésként figyelmeztesd, hogy valamit itt hagyott! Köszönd meg neki az érdeklődést! Dicsérd meg! Mondd el az előrelátásáért! Emeld ki, hogy milyen felelősségteljes és gondoskodó, vagy bármi olyan jelző, ami a te területeden releváns!
Utána pedig, ha továbbra sem vásárol, akkor kezdd el onnan a folyamatot, hogy edukálod! Küldj ki neki néhány hasznos tartalmat, ami segít neki és motiválja a vásárlásra.
Majd indítsd meg a sales-t! Itt megint használhatsz kedvezményeket! Persze, ahogy már korábban is taglaltuk, úgy kínáld fel, mintha mindenkinek szólna a kedvezmény, különben megszokja, hogy a kosárelhagyás után jutalmat kap.
Teszteld, hogy mi működik neked jól, és ne hagyd, hogy csak úgy elmenjen az érdeklődőid 70%-a!
Profi szint #1 – Viselkedésalapú automatizmusok
Ez már nagyon haladó automatizmus. Előbb a fentieket javaslom kialakítani, azonban, ha azokkal megvagy, akkor szép plusz bevételhez juthatsz ezekkel az automatizmusokkal!
Vannak olyan szoftverek, amik le tudják követni, ha a feliratkozód jár a webshopod valamelyik oldalán. Például, ha felmegy a feliratkozód egy konkrét termék sales oldalára, akkor elindul egy sorozat, aminek a végén ezt a terméket fogod felkínálni. Gondolj bele mekkora ereje van, ha utazás közben nézegeti a legújabb kávédat, majd kap egy emailt fél óra múlva, hogy „10% bevezetési kedvezmény a legújabb brazil kávéra!” Persze ne csak kedvezményben gondolkozz! Azt csak a példa kedvéért hoztam fel!
Azt gondolom, hogy a fenti példákból ezt már el tudod képzelni és ki tudod alakítani! Ha olyan a terméked, ami hosszabb edukációt igényel, akkor építs fel egy ilyen folyamatot! Ha egyszerűbb, akkor kiküldhetsz egy szimpla sales emailt, csomagajánlatot, kisebb kedvezményt! Ami neked jól működik.
Profi szint #2 – Lead score
Ezzel az automatizmussal ki tudod szűrni a tűz forró érdeklődőket. Ki tudod őket emelni a többiek közül, és elindíthatsz nekik egy külön exkluzív kommunikációt.
Jellemzően olyan termékeknél/szolgáltatásoknál működik jól, amiknek hosszabb az értékesítési folyamata.
Úgy működik, hogy minden egyes aktivitásért, amit a feliratkozód végez, pontokat kap.
- Email megnyitás 1 pont
- Linkre kattintás 2 pont
- Sales oldal meglátogatása 15 pont
- Stb, stb
Amikor ezek a pontok elérnek egy határt (ezt te határozod meg), akkor indul a buli! Beállíthatsz egy automatizmust, ami kimondottan forró ügyfeleknek való. Ez lehet már konkrét sales folyamat, meghívhatod őket egy konzultációra, de akár beállíthatsz egy értesítést saját magadnak, ami után az összes ilyen forró érdeklődővel személyesen veszed fel a kapcsolatot!
Itt is ugyanaz érvényes! Alakítsd ki azt, ami a te iparagádban valószínűsíthetően a legjobban működik!
Hogyan szerezz feliratkozókat?
Ha már vannak automatizmusaid, meg is kellene tölteni azokat feliratkozókkal, igaz?
Azonban itt fontos kitérni egy pontra!
Nem akarunk minden feliratkozót! Ahhoz, hogy nyereséget – és lehetőleg sok nyereséget – termeljenek neked az emailjeid, minőségi leadekre van szükséged.
Ha megvásárolsz egy adatbázist, vagy valamilyen ingyenes dologra iratod fel az embereket, akkor nagyon lecsökkented az esélyeidet!
Ehelyett célozd meg a minőségi érdeklődőket!
Vegyük végig a legjobb módszereket!
- Ha valaki vásárol tőled, mindenképp kínáld fel neki a feliratkozást! Ez egy óriási ziccer, amit rengetegen kihagynak. Ott van a vevő, aki érdeklődik a terméked iránt. Tutira érdeklődni fog további hasznos tartalmak és későbbi vásárlási lehetőség iránt is! Ne feledd, az, hogy vásárol, még nem jelenti, hogy kéri a hírleveleket is! Arra külön fel kell iratnod!
- Használj popupot! De ne akárhogyan! Rengetegen elkövetik a hibát, hogy az oldal betöltésekor azonnal felugrik egy nagy kedvezményt kínáló ablak. Ez egyrészt idegesítő, másrészt egy csomó profittól esel el. Ugyanis, így az is kedvezménnyel fog vásárolni, aki egyébként megvette volna teljes áron is a termékedet!
Ehelyett adj egy kis időt az embereknek, és csak akkor jöjjön elő az ablak, ha már megfelelő érdeklődést mutattak. Például 10 másodperc után, vagy ha legörgettek az oldalon 30%-ot. Jó megoldás lehet az is, ha csak bizonyos termék oldalakon használsz popupot, vagy ha kimondottan oldalelhagyó popupot alkalmazol.
- Egy másik rendkívül fontos pont, hogy motiválnod kell az embereket arra, hogy feliratkozzanak. A hírlevél feliratkozás ma már nem motiválja az embereket! Gondold végig alaposan, hogy mivel tudod érdekessé, izgalmassá tenni, hogy odaadják neked az email címüket és ezzel a figyelmüket! Egy megoldás lehet a kupon, de ne ragadj le ennél. A kuponnal az a gond, hogy vonzza az olcsón vásárlókat. Így rengeteg olyan vevőd lehet, aki ezekre a kuponokra vadászik, és ha máshol talál ilyen ajánlatot, már el is hagy téged. Ha olyan a terméked, akkor kínálhatsz valamilyen oktatóanyagot, vagy részt vehet egy sorsoláson. És ki ne felejtsük, hogy ha valamelyik terméked éppen kifogyott, akkor felirathatod az értesítésre, amikor lesz újra nálad. Szánj rá időt, gondold végig, hogy mi működhet nálad jól! És mindenképp teszteld! Azonban ne csak azt, hogy melyik hozza a legtöbb feliratkozót, hanem azt is, hogy melyik hozza a legtöbb minőségi feliratkozót, azaz a legtöbb bevételt!
- Helyezz el az oldaladon egy egyszerű feliratkozási lehetőséget! Bár nem fognak tömegesen jönni innen az érdeklődők, azonban lesznek olyanok, akik szeretnének szoros kapcsolatban maradni veled! Add meg nekik a lehetőséget, hogy ezt könnyedén megtegyék.
Onboarding folyamat
Az első vásárlás automatizmusnál már kitárgyaltuk, hogy mennyire fontos az első benyomás!
Te milyen benyomást szeretnél kelteni a feliratkozóidban? Mintha egy fapadosra szálltak fel, ahol jó esetben kapnak egy „Köszönjük a feliratkozást” levelet, vagy inkább olyat, mintha az első osztályra szálltak volna fel, valamelyik csúcs légitársaságnál?
Nagyon remélem, hogy a második! 🙂
Ha erre szeretnél egy jó példát látni, akkor iratkozz fel a Soap and Glory hírlevelire. Ha nem érdekelnek a termékeik, akkor is szeretni fogod a leveleiket!
Mivel minden vállalkozásnak más az értékrendje, ezt a folyamatot neked is a sajátodra kell szabnod, de mindenképp fordíts rá nagy figyelmet! Üdvözöld a feliratkozóidat a klubban! Dicsérd meg őket a döntésükért! Lepd meg őket, ha tudod! Mi például az egyik csalira feliratkozás után azonnal felajánlunk még egy plusz ajándékot, amire nem is számított. A lényeg, hogy biztosítsd őket, hogy jó, biztonságos, különleges helyre kerültek!
A listád tisztán tartása
Nem elég ész nélkül gyűjteni a feliratkozókat, tisztán is kell tartani a kertedet!
Elterjedt tévhit, hogy baj, ha leiratkoznak tőled. Azonban nagyobb baj, ha sok olyan feliratkozó marad a listádon, aki soha semmit nem olvas el.
Megmutatom, hogy miért érdemes rendszeresen karbantartod a listádat és leiratnod azokat, akik nem olvassák a tartalmaidat: (1) olcsóbb lesz az előfizetésed, (2) magasabb lesz a megnyitási arányod, (3) aminek a következtében az általad küldött leveleket jobb minőségűnek fogják érzékelni az email kiszolgálók (mint a gmail), és (4) könnyebb lesz a fő levelek közé érkezned a spam helyett!
Tehát tisztításra fel!
Állíts be egy olyan automatizmust, ami méri és kiszűri neked az inaktív feliratkozókat! A legtöbb szoftverbe alapból be van építve egy ilyen funkció, vagy ezt szolgáló automatizmus.
Ha kiszűrted őket, akkor dönthetsz, hogy megpróbálod megmenteni őket és elindítasz egy vevővisszahozó automatizmust, vagy egyszerűen leiratod őket!
Összegzés
Mint látod, rengeteg lehetőséged van plusz bevételt szerezni az emailek használatával! Sokszor temették már az emailmarketinget, azonban ő köszöni és jól van. Ha ügyesen csinálod, 10-20-30%-os, vagy akár annál nagyobb növekedést is hozhat neked a konyhára.
Ezért már érdemes lehajolni!
Hogyan tovább?
Igazi önmegvalósító vagy? Szeretsz mindent kézben tartani és te csinálni? Hajrá! Válaszd ki a neked való szoftvert és kezdd el a fenti automatizmusokat kiépíteni!
Inkább az a típus vagy, aki szakembert von be a munkába? Keress minket bátran! Szívesen segítünk!
Három fő területen számíthatsz ránk!
- Technikai beállítások: elképesztő mennyi mindent lehet automatizálni a mai marketing szoftverekkel. Azonban sok esetben ezeket átlátni nem könnyű és ha az elején nem jól csináljuk, akkor káosz lehet a vége!
- Stratégia kialakítása: sok vállalkozó szereti saját magának megírni a leveleket, azonban a stratégia kialakítását erre szakosodott tanácsadókkal építik ki.
- Teljes emailautomatizmus felépítés: megszületett benned a döntés? A tervezéstől, az email íráson keresztül a technikai beállításig szívesen felépítjük neked a folyamatot!
Katt ide a kapcsolatfelvételért!
Alapító, marketingautomatizmus szakértő, tiszteletalapú marketing képviselője
Az elmúlt éveket marketingrendszerek építésével töltöttem az ügyfeleink számára. Nagy szerelmese lettem az automatizációnak. A hitvallásom, hogy a vállalkozásod van érted és nem te a vállalkozásodért. Ehhez tökéletesen elegendő, hogy megfelelően felhasználod a már meglévő, működő modelleket időpazarló kísérletezgetések nélkül. Ebben adunk útmutatót a blogcikkeinkkel.