Kapcsolatépítő Funnel Készítés 10 Lépésben
Ezen a folyamaton megyünk végig azokkal az ügyfelekkel, akikkel közösen dolgozunk a bevételük növelésén
1.Lépés
Terméklétra Megtervezése
Gondold végig, hogy milyen meglévő vagy új termékeket/szolgáltatásokat szeretnél kínálni a célközönségednek.
A legtöbb esetben érdemes egy kisebb értékűvel kezdeni, amivel kialakul a bizalom, és utána tudod a fő termékedet is felajánlani.
Egy terméklétra a következő 5 szintből épül fel:
1) Lead Magnet
2) Belépő Termék
3) Fő termék
4) Upsell
5) Folyamatos Együttműködés
Extra tipp: A szintek néha „átfedik” egymást. Például lehet, hogy a te főterméked a folyamatos együttműködés az ügyféllel.
2.Lépés
Hitrendszer Kidolgozása
Mit kell gondoljon, higgyen az ideális potenciális ügyfeled ahhoz, hogy megvásárolja a fő terméked/szolgáltatásod?
Amint azt gondolja, amit te megtervezel a hitrendszer szerint, örömmel fog fizetni neked.
A cél, hogy akkor kínáld fel neki a termékedet, amikor ezeket a szükséges hiteket elültetted kommunikáció során.
3.Lépés
Hitrendszer Átültetés Megtervezése
Amikor megvan, hogy milyen hiteket szeretnél átültetni a potenciális vásárlóid gondolkodásába, ki kell találd a mikéntjét.
Tervezd meg, hogy melyik hitet mikor, hogyan adod át. Tervezd meg mikor, melyik emailben, lead magnetben, videóban vagy éppen hirdetésben kommunikálsz egy-egy pontról.
A tartalmak elkészítése csak ezután következik.
4.Lépés
Lead Magnet elkészítése
A lead magnetnek van két fontos funkciója. Ha jól készíted el, akkor vonzza a potenciális ügyfeleket, mint egy mágnes. Azonban neked oda kell figyelned, hogy ne csak vonzó legyen, hanem meg is szűrje őket, hogy a végén a jó ügyfelek jussanak el hozzád minél nagyobb számban.
A lead magnet sok minden lehet, jól kidogozott pdf, videó tanfolyam, kihívás, stb. Olyat válassz, ami hozzád a leginkább közel áll, egyedi és a legjobb célcsoportodnak csábító!
5.Lépés
Kapcsolatépítő Sorozat Elkészítése
A Kapcsolatépítő Sorozat általában egy automatikus, 5-7 emailből álló sorozat.
Célja, hogy kialakuljon közted és a potenciális ügyfeleid között egy értékes kommunikáció, miközben elülteted a hitrendszer elemeit.
Ha ügyesen állítod össze, akkor a végén nem lehet gond, hogy vásároljanak tőled.
6.Lépés
Értékesítési Ciklus Összeállítása
Amint egyszer elültetted a vásárláshoz szükséges hitrendszert, eljött az ideje felkínálni a terméked/szolgáltatásod!
Ehhez használhatsz szöveges vagy videós sales oldalt, webinart, de ha olyan a szolgáltatásod, akkor kezdhetsz egy konzultációval, aminek a során megbeszélitek az együttműködési lehetőségeket.
7.Lépés
Technikai Megvalósítás
Ha nem vagy kimondottan technikai érdeklődésű (ahogy én sem), akkor ez a rész okozhat némi bonyodalmat.
Két lehetőséged van: vagy beletanulsz, vagy szerzel hozzá megfelelő szakembereket.
Bármelyiket is válaszd, a következőkre valószínűleg szükséged lesz már az elején:
- Weboldalkészítő szoftver
- Hírlevélküldő és automatizáló szoftver
- Bankkártyás fizetéshez szoftver
A közeljövőben fogunk készíteni egy összeállítást a szoftverekről, amiket mi használunk.
8.Lépés
Szerezz 250 feliratkozót
Itt az idő letesztelni a Kapcsolatépítő Funneled!
Körülbelül ez az a szám, ami elegendő minta az alapkövetkeztetések levonásához.
Két fő módon tudsz szerezni 250 feliratkozót:
-Ingyenesen: például olyan Facebook-csoportokban, ahol a te potenciális ügyfeleid megfordulnak, vagy olyan partnerekkel, akik szintén a te célcsoportodnak szolgáltatnak. Ez sok munka, azonban ingyenes.
-Fizetős hirdetésekkel: Facebook- vagy Google-hirdetések. Mi Facebook-hirdetéseket használunk.
9.Lépés
Elemezd ki a funnel teljesítményét és fejleszd, ha szükséges
Amint 100 feliratkozó végigment a funnelen, értékeld ki a kapott eredményt!
Nézd meg hol vannak olyan pontok, amik nem teljesítenek jól, hol veszíted el a figyelmüket, melyik pontot lehetne javítani!
A módosítások után irányíts újabb 250 embert a funnelbe. Hasonlítsd össze az első és a második funnel eredményeit, dolgozz rajta addig, amíg olyan nyereséget termel, amilyet szeretnél.
Általában 2-3 kört igényel az ideális funnel kialakítása.
10.Lépés
Gyújtsd be a rakétákat!
Amikor megtaláltad a nyereséges összeállítást, az egyetlen dolgod, hogy annyi potenciális ügyfelet terelj a funnelbe, amennyit csak tudsz (és amennyit csak el tudsz látni).
Tartsd rajta a szemed a rendszeren! Folyamatosan figyeld az eredményeket, hogy ha bármilyen változás állna be, akkor arra tudj reagálni!
A határ a csillagos ég! ?
Sok sikert kívánok hozzá!
Szeretnél Tapasztalt Segítséget A Stratégia Beindításához A Saját Vállalkozásodban?